سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توسط دولت حامی مقاومت؛
مجوز اکران فیلم ضدایرانی در بیروت لغو شد

خبرگزاری فارس: مجوز اکران فیلم ضدایرانی «روزهای سبز» ساخته حنا مخملباف در بیروت توسط دولت حامی مقاومت لغو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العربیه، «کولیت نوفل» مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت اعلام کرد، کمیته ویژه شورای امنیت ملی لبنان امروز مجوز اکران فیلم «روزهای سبز» ساخته حنا مخملباف را لغو کرده است.
پیش از این برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت اعلام کرده بودند بین 22 تا 26 ژوئن (یک تا 5 تیر) فیلم‌های ممنوعه‌ای را که در جریان برگزاری این جشنواره در سال‌های 2009 و 2010 نتوانسته پخش کند، به نمایش در می‌آورد.
اداره جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت در بیانیه خود اعلام کرده بود این فیلم‌ها پیش از این به حکم مرکز نظارت لبنان از این دو جشنواره حذف شده بود که در دوران دولت «سعد حریری» با مراجعه به وزارت کشور لبنان موافقت لازم برای این 5 فیلم را از کمیته ویژه شورای امنیت ملی لبنان کسب کرده است.
فیلم‌های «چه اتفاقی افتاد» به کارگردانی «دیغول عید» از لبنان، سه‌گانه «هویت» اثر «پائولو بینوینوتی»، «گوستازا دلیبیانو» و «کونوورتوریو» که به داستان یهودیان اعدامی در دوران قرون وسطی می‌پردازد و فیلم «آواز دو عروس» به کارگردانی ««کارین البو» که به زندگی یهودیان و مسلمانان می‌پردازد، فیلم‌هایی است که قرار است در جشنواره فیلم‌های ممنوعه لبنان به نمایش درآید.
به نظر می‌رسد پخش فیلمی در حمایت از فتنه‌گرانی که یکی از شعارهای‌شان «نه غزه و نه لبنان» بود در بیروت که به مرکز مقاومت شناخته می‌شود مورد اعتراض حامیان مقاومت واقع شده و پس از روی کار آمدن دولت جدید لبنان این مجوز لغو شده است.


نوشته شده در تاریخ 90/3/30 ساعت 4:22 عصر دیدگاه